26 Sep

مرحله نهایی چالش برنامه نویسان و طراحان وب

چالشی برای برنامه نویس ها و طراحان وب

ماجرا از این قرار بود که به مناسبت روز برنامه نویس، اقدام به راه اندازی چالشی کردیم برای دوستانی که در زمینه برنامه نویسی و طراحی وب فعالیت می کنند. خوشبختانه استقبال خوبی از این برنامه شد و از طریق این چالش با دوستان باهوش و خلاق زیادی آشنا شدیم.

نحوه شرکت در چالش به این صورت بود که دوستان می بایست عکسی از میز کار خود تهیه کرده و برای اکانت اینستاگرام صفحه مشارکت عمومی نتساپس به صورت دایرکت ارسال می کردند. سپس پس از بررسی اولیه عکس، در صورت با کیفیت بودن و مرتبط بودن عکس با موضوع چالش، ما عکس را در صفحه اینستاگرام خود قرار می دادیم و …

نحوه انتخاب برنده به چه صورت است؟

این اولین چالشی بود که در نتساپس برگزار کردیم. ایده اولیه این بود که انتخاب برنده بدون دخالت خود ما و تنها با در نظر گرفتن میزان استقبال از هر عکس در اینستاگرام، صورت پذیرد. اما در این راه با چند مشکل مواجه شدیم:

  • اول اینکه، تمام عکس های اینستاگرام باز نمی شدند. دلیل آنرا متوجه نشدیم. ابتدا تصور بر این بود که شاید حجم عکس ها بالاست. بعد به هشتگ ها مشکوک شدیم که شاید توسط سیستم فیلترینگ هوشمند، به اشتباه بلاک می شوند و … اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که فهمیدن این موضوع از درک ما خارج است و برای عادلانه کردن چالش، تلگرام را هم به بازی اضافه کردیم.
  • مشکل بعد این بود که فهمیدیم انتخاب بر اساس تعداد لایک در اینستاگرام، می تواند کاملا ناعادلانه باشد. چرا؟ چون بعضی از دوستان اقدام به خرید لایک و استفاده از لایک فید و … کردند. مثلا عکسی که ۲۰ عدد لایک بیشتر نداشت، به یک باره و ظرف ۵ دقیقه دویست لایک می گرفت که با مشاهده کسانی که لایک می کردند کاملا مشخص بود که این افراد خودشان هم مشتری این سیستم های خرید لایک و فالوئر هستند.
  • مشکل بعد این بود که تعداد نمایش در تلگرام هم نمی توانست ملاک باشد. مثلا کسی می توانست با هزینه کردن مبلغ اندکی مثل ۲۵ هزار تومان، پُست خود اش را به یک گروه تفریحی مثلا یکصد هزار نفره فوروارد کند و چند هزار بار عکس اش نمایش داده شود. در صورتی که کسانی عکس را دیده اند، روح شان هم خبر نداشته باشد که موضوع چیست و …
  • در نهایت انتخاب برنده توسط خود ما هم شبهه برانگیز بود.

پس چطور برنده های مسابقه را انتخاب کنیم؟

خیلی روی این موضوع فکر کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که باید متاسفانه دوستانی را که سهم بیشتر لایک های شان غیر واقعی است را کنار بگذاریم. سپس یک معجون از کسانی که بیشترین لایک و کامنت مرتبط را دریافت کرده اند، کسانی که در تلگرام از پست هایشان استقبال شده و کسانی که میز خوب و زیبایی داشتند، درست کنیم و تعدادی پست را به مرحله نهایی ببریم.

سپس در مرحله نهایی، تنها دوستانی که در مسابقه شرکت کرده اند، خودشان بین خودشان برنده را انتخاب می کنند. به این صورت که هر کس، به سه عکس (غیر از عکس خودش) رای می دهد و به این صورت بدون دخالت ما، بدون لایک غیر واقعی و … برنده کاملا عادلانه انتخاب می شود.

برنده کی مشخص می شود؟

فرصت تبلیغات برای دریافت لایک واقعی، روز چهارشنبه هفتم مهر ماه است. سپس ما بر اساس متد زیر، فینالیست ها را انتخاب می کنیم:

  • ۲ عکس که بیشترین تعداد کامنت مرتبط را داشته اند و توسط دوستانشان تگ شده اند.
  • ۵ عکس که بیشترین لایک واقعی را داشته اند.
  • ۳ عکسی که بیشترین مشاهده در تلگرام را داشته اند.
  • ۵ عکس هم توسط ما و بر اساس کیفیت و زیبایی میز کار و مسائل دیگر انتخاب می شوند.

در مجموع ۱۵ عکس به مرحله نهایی می روند.

در مرحله نهایی، دوستانی که در مسابقه شرکت کرده اند، هر کدام به سه عکس برتر از نظر خودشان رای می دهند. ما در روز پنجشنبه ۱۵ مهر، برنده های خوش شانس مسابقه را بر اساس رای شرکت کنندگان، معرفی می کنیم و مراحل اهداء جوایز را انجام می دهیم.

Share this

نظر شما چیست؟