17 May

پلسک ۱۲٫۵ برای تمام سرورهای لینوکس

پلسک ۱۲٫۵ را که آخرین نسخه از این کنترل پنل قدرتمند است، بر روی تمام سرورهای لینوکسی خود قرار داده ایم. این به روز رسانی شامل سرویس های جدید و قدیمی می شود. بنابراین از این پس تمام کاربران هاستینگ شرکتی (لینوکس)، میزبانی وب وردپرس و همچنین میزبانی وب ارزان قیمت، می توانند از این کنترل پنل قدرتمند ولی ساده استفاده کنند. اما چرا از انجام این ارتقاء این همه خوشحال شدیم…؟

کنترل پنلی ساده ولی قدرتمند

کاربران قدیمی اگر به خاطر داشته باشند، ما ابتدا از cPanel استفاده می کردیم. اما بعد از مدتی به دلیل مشکلات تحریم، مجبور شدیم به کنترل پنل دیگری با نام DirectAdmin مهاجرت کنیم. cPanel کنترل پنلی بود بسیار قدرتمند که تمام نیازهای یک شرکت هاستینگ را در آن زمان برطرف می کرد و دایرکت ادمین کنترل پنلی بود بسیار ساده و قابل فهم. بعد ها که به سمت پلسک رفتیم (فکر کنم نسخه ۶ بود که ما از آن استفاده کردیم)، در نگاه اول کنترل پنلی بود سنگین و بسیار پیچیده. شخصا نه حس قدرتی که cPanel داشت را به پلسک داشتم و نه حس راحتی و دوستانه بودن دایرکت ادمین را. این حس کم کم و با نسخه های جدیدتر پلسک کمی بهتر شد اما تا همین نسخه ۱۱٫۵، همچنان پلسک کنترل پنلی بود سنگین که در عین سنگینی و تنبلی، نه قدرت سی پنل را داشت و نه قابل فهم بودن دایرکت ادمین.

ولی نسخه ۱۲ و متعاقب آن ۱۲٫۵ که آمد دیدگاهم نسبت به آن کاملا عوض شد. ابتدا جذب طراحی ساده و در عین حال مدرن گرافیکی آن شدم. بعد قابلیت های جدید اش از جمله توانایی استفاده هم زمان از چندین نسخه PHP و سیستم بکآپ جدید و کاملا کاربردی آن توجه ام را جلب کرد. کمی بیشتر که در آن گشتم از افزونه هایش (Extensions) از جمله MagicSpam و CloudFlare و Mobile Center شگفت زده شدم و در نهایت عاشق هماهنگی بی نظیرش با وردپرس شدم! مجموعه ای از بهترین ابزارها هم برای ادمین سرور ها و هم برای کاربران در عین سادگی و زیبایی…

مبارزه با اسپم ها

همواره یکی از بزرگ ترین دغدغه های تیم فنی ما، اسپم بوده و هست. چه اسپم هایی که به ایمیل مشتریان مان وارد می شدند و چه اسپم هایی که بر اثر ویروسی شدن یا … از ایمیل مشتریان به خارج ارسال می شد. پلسک جدید با معرفی MagicSpam قدمی بسیار بلند برای رفع این مشکل برداشته است. در آزمایشات اولیه ما مجیک اسپم فوق العاده جواب داد و درصد بسیار بالایی از اسپم ها را شناخت و از ارسال و دریافت آنها جلوگیری کرد. ضمن اینکه ابزارهای مدیریتی دیگری نیز در رابطه با کنترل ایمیل ها به پلسک ۱۲٫۵ اضافه شده است که کار را برایمان بسیار جذاب تر از قبل کرده است.

سرعت سرعت سرعت!

یکی از قابلیت های جدید پلسک، هماهنگی آن با CloudFlare است. کلاودفلیر یک سیستم CDN است که با استفاده از آن بر روی سایت تان، بازدیدکنندگان با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، به نزدیک ترین سرور CloudFlare وصل می شوند و اطلاعات سایت شما را از آن سرور دریافت می کنند. این موضوع باعث افزایش بی نظیر سرعت و هم چنین امنیت سایت هایی می شود که از این سیستم استفاده می کنند. با پلسک جدید، استفاده از CloudFlare از همیشه آسان تر شده است.

وردپرس، یکه تاز دنیای وب

وردپرس ابتدا به عنوان یک پلتفرم برای وبلاگ نویسی معرفی شد اما اکنون حدود ۶۰ درصد وب سایت های غیر استاتیک جهان، از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود استفاده می کنند. حدود ۳۰ هزار افزونه رایگان برای وردپرس وجود دارد و بسیاری از بهترین گرافیست ها و طراحان جهان، طرح های خود را برای سایت های وردپرسی انجام می دهند. کار کردن با وردپرس لذت بخش است و پلسک ۱۲٫۵ با معرفی WordPress Toolkit خود، آنرا لذت بخش تر کرده است. با این سیستم، سایت شما با یک کلیک راه اندازی می شود، مشکلات امنیتی آن بررسی و به صورت خودکار برطرف می شود و همچنین به روز رسانی پلاگین ها و تم های شما نیز به صورت اتوماتیک انجام می شود. دیگر برای استفاده از وردپرس نیاز به هیچ بهانه دیگری ندارید! همین امروز می توانید سایت زیبا و حرفه ای خود را با وردپرس راه اندازی نمایید…

امنیت، مانیتورینگ و به روز رسانی

فایروال جدید پلسک، پشتیبانی از Mod Security بر روی وب سرور (WAF) و افزونه هایی مانند Patchman که سایت های مشتریانی که از آپلیکیشن های رایگان استفاده می کنند را بررسی کرده و آنها را از نظر امنیتی به روز می کند، امکانات جدیدی است که در پلسک ۱۲٫۵ اضافه شده و احساس آرامش بی نظیری را برای استفاده کنندگان به وجود آورده است. ضمن اینکه با معرفی Backup Manager جدید، یکی از نقاط ضعف خود که عدم انعطاف پذیری در استفاده از نسخه های پشتیبان بود را برطرف کرده است. اینک شما می توانید به سادگی تنها یک فایل، یک اکانت ایمیل و یا حتی تنها یک بانک اطلاعاتی را جداگانه بازیابی کنید. البته امکان بازیابی اطلاعات کلی سایت نیز بهتر و آسان تر از گذشته در دسترس است.

کنترل و تنوع خدمات

شما از PHP 5.4 استفاده می کنید یا PHP 5.6؟ اخیرا برخی کاربران درخواست استفاده از PHP 7 را نیز داده بودند… در پلسک جدید، این امکان فراهم است که شما خودتان نسخه موردنظر PHP را انتخاب کنید. شما می توانید هر یک از این نسخ را در هر زمان از طریق کنترل پنل سایت خود فعال نمایید. علاوه بر این، بسیاری از تنظیمات کنترلی نیز برایتان فراهم شده است. تجربه ای بی نظیر برای طراحان وب و برنامه نویسان با پلسک ۱۲٫۵ فراهم خواهد شد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری اینکه پلسک ۱۲٫۵ عالی و دوست داشتنی است. شخصا تا به حال از کار کردن با هیچ کنترل پنلی چنین لذتی نبرده بودم. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردم، از این پس تمام سرورهای لینوکسی ما از آخرین نسخه پلسک استفاده می کنند و ما امیدواریم این لذت را بتوانیم به این نحو با شما به اشتراک بگذاریم!

اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با امکانات و ابزارهای میزبانی وب ما دارید، لطفا، حتما آن را به ما در میان بگذارید. متشکرم!

Share this

نظر شما چیست؟