09 May

نتساپس نود و پنج!

سال ۱۳۹۵ برای پشتیبانان شبکه یا اصطلاحا نتساپسی ها سال مهمی است. بعد از ۱۶ سال از شروع فعالیت مان، امسال دست به تغییرات بزرگی زدیم. شاید بعد از سال ۱۳۸۶ که پروژه بزرگ سایت بان را استارت کردیم، که شد یکی از بزرگترین سیستم های مدیریت محتوای کشور (و عاشق اش هم بودیم)، این اولین بار در یک دهه گذشته است که این همه تغییر را یک جا تجربه می کنیم.

چند سالی نبودیم. یا بهتر بگم، کم رنگ بودیم. از زمانی که سایت بان شروع شد، چند سالی درگیر گرفتاری های (شیرین) تولید نرم افزار شدیم. مشتری های بزرگ گرفتیم مثل بانک پارسیان، بیمه کارآفرین، شرکت های زیر مجموعه پاکشو و بیمه ایران خودرو و … و بعد یک باره شرایط بازار ریخت به هم و دلار شد ۴۰۰۰ تومان و دیدیم ما هم هرچه تلاش کنیم، مشتری ها ترجیح می دهند که در چنین شرایطی بیشتر صرفه جویی کنند و اولین صرفه جویی ها هم متاسفانه طبق معمول از بخش IT شروع شد. ناچار کارِ پر هزینهء تولید را متوقف کردیم و پروژه سایت بان که شده بود یکی از بهترین CMS های دوره خودش، کم کم از بازار محو شد.

بعد از کنار کشیدن از بازار طراحی وب ایران، رفتیم سراغ تم فارست. اول نشدنی به نظر می رسید، ولی شد! طی کمتر از ۳ سال شدیم یک Elite Author سطح هشت. کسانی که تو کار طراحی سایت باشند می دانند قبول شدن در تم فارست یه چیزه، Elite شدن یه چیز و ٍElite سطح هشت یه چیز دیگه. خیلی غرور انگیز بود که به عنوان ایرانی، در بالاترین سطح از صنعت طراحی وب دنیا “کاملا موفق و شناخته شده” بودیم…

ولی این وسط به بخش هاستینگ شرکت کم لطفی شد. کمی فراموش شد. ما که سال ۱۳۷۹ جزو اولین شرکت های هاستینگ ایران بودیم و تا چند سال پیش تو رتبه بندی Webhosting.Info جزو چند شرکت برتر ایران از نظر تعداد مشتری بودیم، حالا دیگه صرفا اتکاء داشتیم به مشتریان خودمون که قرارداد هاشون را تمدید کنند یا ما را به دوستانشون معرفی کنند. تبلیغات و بازاریابی در حد صفر.

حالا سال ۱۳۹۵ برای ما سال بازگشت به صنعت میزبانی وب به حساب میاد. همه توانمون را یک جا قراره بگذاریم روی هاستینگ و می خواهیم جایگاهی که چند سال پیش داشتیم را دوباره به دست بیاریم. سرورهای جدید آماده کردیم، نیروهای جدید و جوان را به تیم خودمون اضافه کردیم، تو سبد محصولاتمون چند تا محصول جدید اضافه شده و شاید از همه مهمتر، تو تعرفه ها، برای هر قشری و شرکتی، یک سرویس در نظر گرفتیم. دنبال چیزی هستیم که بشه اسم اش را گذاشت، بهترین کیفیت، مناسب ترین قیمت!

امیدوارم از سایت جدید هم خوشتون آمده باشد. اگر نظری، پیشنهادی یا انتقادی داشتید، حتما با ما در میان بگذارید و مطمئن باشید که نظراتتون برایمان با ارزش و مهمه.

در پست های بعد، جزئیات بیشتری از تغییراتی که بوجود آمده می نویسیم…

Share this

نظرات (۴)

محمدرضا نبی

سلام

آیا برنامه ای برای ارائه فضا برای سرور هم دارید؟

    ایمان گزل محمدی

    سلام! خیلی ممنون از سوال خوبتون! بله حتما چنین سرویسی را راه اندازی می کنیم. البته ممکن است با توجه به اولویت بندی های شرکت در حال حاضر برای مدتی روی سرورهای مجازی و سرویس های اشتراکی (علی الخصوص وردپرس) کار کنیم و ظرف شش ماه آینده سرویس های سرور اختصاصی و Co-Location هم ارائه بدیم.

محسن مدرس

به نظر من این کار را باید زودتر انجام می دادید. زمانی که رقابت انقدر سنگین نشده بود. اما با توجه به سابقه شرکت شما، مطمئن هستم که می توانید مجددا وب هاستینگ ایران رو یه تکونی بدید!!

    ایمان گزل محمدی

    سلام و تشکر بابت نظر ارزنده شما.

    بله حق با شماست دیر کردیم! ولی دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدنه! به زودی با تغییراتی که بوجود آمده خواهید دید که چقدر هم از نظر کیفیتی و هم از نظر قیمت و تنوع خدمات، بهتر شده ایم! :)

    باز هم متشکرم

نظر شما چیست؟